Meie veebisait ei toeta Internet Explorer 11 veebilehitsejat. Palun kasutage uuemat veebibrauserit: Ghrome, Safari, Opera, Firefox.

Kõige kallim vara on aeg!

Autor: Silver Aiaste, W.EG. Eesti OÜ juhatuse liige
Ilmunud ajakirjas "Elektriala" 01/2021

Küllap on paljud märganud, kui palju tööaega kulub elektrikutel elektrimaterjalide valimisele ja komplekteerimisele hulgimüüjate esindustes. Klientide tagasiside põhjal võib see mõne kliendi puhul ulatuda praktiliselt kahe tunnini tööpäevas. See on tööandja jaoks peaaegu täielikult raisatud aeg, kuna sel ajal kui töömees poes kaupa valib ja kolleegidega sõbralikult eelmise päeva uudiseid vahetades hommikukohvi naudib, ei saa ta teha seda, mis firmale raha sisse toob. Iga töötund on kullahinnaga ja seda nii elektritöid teostavates ettevõtetes kui ka elektrimaterjalide hulgimüügis. Aga valimisele ja komplekteerimisele kuluv aeg pole ainus ebaefektiivsus, siia alla liigituvad ka need loendamatud telefonikõned ja e-mailid elektrike ning müügiinimeste vahel. Pahatihti on küsimuseks kas toote saadavus või hind, mida siis iga kord kõnede või e-mailide teel täpsustatakse.

Eesti suurim elektrimaterjalide hulgimüüja – W.EG. Eesti on viimase kahe aasta jooksul töötanud selle nimel, et aidata oma klientidel eelnimetatud efektiivsuse probleeme lahendada – me oleme arendanud oma e-poe platvormi. Tehnoloogia areng on kogu maailmas viinud suure osa kaubandustegevusest internetti, seda ka ettevõtetevahelistes tehingutes. E-kaubandus on muutunud kaasaegse äri loomulikuks osaks ning selle oskuslikud kasutajad saavutavad üha paremaid tulemusi. Elektrimaterjalide hulgimüügis võimaldab tehnoloogia automatiseerida paljusid varem inimeste poolt mehhaaniliselt teostatud ajakulukaid protsesse. Seeläbi tekib märkimisväärne aja kokkuhoid ning efektiivsuse kasv, lisaks vähenevad oluliselt inimfaktorist tingitud inimlikud eksimused.
Katseid elektrimaterjalide e-poode luua on tehtud nii rahvusvaheliselt kui ka Eesti turul. On erinevaid näiteid, kuid tõelisi edulugusid Eestis seni veel pole. Uus W.EG. Eesti e-pood paistab teiste hulgast silma sellega, et seal toimuvad tõelised tehingud ning ette on näidata arvestatavad müügimahud. Meie 2021. aasta e-poe müügikäibe eesmärk on 15 miljonit eurot ja me liigume
jõudsate sammudega eesmärgi täitmise poole. Selliste mahtude saavutamine tavapärase e-poe funktsionaalsusega pole olnud võimalik, seega oleme panustanud erinevate erilahenduste
arendamisele, mis oleks sobilikud just elektrimaterjalide hulgimüügi klientide teenindamisel.

Suurim tootevalik

Kaubanduses määrab kaupleja kvaliteedi kõigepealt see, kui suurt valikut ta pakkuda suudab. Tänaseks on W.EG. Eesti e-poes saadaval üle 50 000 erineva toote, mida on pea kaks korda enam kui ühel keskmisel aastal Eesti elektrimaterjalide hulgimüügituru liidri klientide tellimustest tegelikult läbi käib. Seega on meie valikus tänaseks tooteid igale maitsele ja objektile. Meie veebipoe tootevalik on pidevas uuenemises ja täiendamises. Lisaks tootekoodidele ja hindadele on kõikide toodete kohta ka põhjalik tehniline informatsioon ning pildid. Samuti võimalus võrrelda toodete tehnilisi andmeid. Nii on toodete valimine tehtud lihtsaks ja mugavaks – saad olla kindel, et ostetav toode on just see, mida vajad, ning kohe on olemas ka tarvilik taustainfo.
W.EG. Eesti e-poe suured mahud on muutnud e-kanali atraktiivseks ka meie tarnijatele – üha rohkem suunatakse just sinna sooduskampaaniad ning need teevad e-poe klientide ostud senisest veelgi soodsamaks.

Alati avatud

Elektroonilise kanali kasutamine annab suure ajaeelise, kuna seal on võimalik kaupu valida ja oste sooritada just siis, kui selleks on aega. Sobilik aeg võib olla hommikukohvi kõrval, lõunapausil või hoopis hilisel õhtutunnil, mil päevatoimetused on juba selja taha jäänud. E-pood on kasutajatele avatud ööpäevaringselt – seda saab külastada täpselt siis, kui selleks tahtmine või vajadus tekib. E-pood töötab nii mobiilis, tahvlis kui ka arvutis. 
Tihti vajavad elektrimaterjalide ostjad hulgimüüja müügimehe konsultatsiooni. Selle asemel et vahetada mitu korda e-mailiga päringuid ja pakkumisi, on nüüd müügimehel ja kliendil võimalik kohtuda e-poes. Klient saab teha päringu läbi e-poe ja müügimees saab kliendile püsti panna pakkumise. Juhul kui ka konkreetne kliendihaldur on parasjagu puhkusel või lihtsalt kontorist väljas, siis päringud saavad ikkagi meie e-poe asjatundliku meeskonna poolt õigeaegselt vastatud. Nii jõutakse kõige kiiremini tulemusliku tellimuseni ning vähenevad ka inimlike vigade ja möödalugemiste ohud.

Saadavus

E-poes on võimalik praktiliselt reaalajas näha kõikide müügiesinduste ja kesklao valikut. Toodetel, mida laos hetkel ei ole, on juurde märgitud tarneaeg. Sellega saame vastata ühele põhilistest küsimustest, millega meie poole pöördutakse: „Mul on vaja X arv toodet Y – mis ajal ma selle teie juurest kätte saan?“ täiesti automaatselt ja kas või kell 3 öösel.

Hinnastamine

Teine küsimus, millega kliendid pöörduvad müüja poole on toote hind. E-pood näitab kliendile kohe sedasama hinda, mis kehtib kliendile kaupa nii letist ostes kui ka müügimehe käest küsides. Me oleme näinud viimase aasta jooksul palju vaeva selleks, et toodete hinnastamine saada igas müügikanalis ühetaoliseks ja ka kliendi jaoks atraktiivseks.

Projektide igapäevane teenindamine läbi e-poe tellimiskanali

Juhul kui on aga tegemist suurema projektiga, mille puhul on vajalik projektipõhine hinnastamine, siis ka seda toetab meie uuendatud e-pood. Projektideks kokkulepitud tooted koos kokkulepitud maksimaalsete koguste ja hindadega on nähtavad ka meie e-poes. Tihtipeale tuleb ette, et klient kinnitab projekti pakkumise küll ära, aga reaalselt soovib tarneid vastavalt sellele, kuidas objekt edeneb. Varem on iga uue tarne korraldamine nõudnud mitmekordset suhtlust müügiisikuga, veebipoes on võimalus juba tellitud kaubad tarnesse suunata täpselt siis, kui neid on vaja. Igal ajahetkel on võimalik kontrollida, millised kaubad on tarnitud ja millised on tarnimata kaupade kogused ning tarneajad. E-pood on kliendi ja müügiisiku virtuaalne kohtumispaik – mõlemad osapooled näevad kõiki tehingute ja tarnetega seotud detaile ning oskavad vajadusel parima tulemuse nimel õigesti reageerida. Õiged kaubad õigel ajal ja õiges kohas on edu valem nii hulgimüüjale kui ka kliendile. Funktsionaalsuse kasutamiseks tuleb kliendil vaid valida e-poes näidatud projektipõhine hinnapakkumine / müügileping ja ta saab otse sellelt asuda projekti tarbeks toodete tarneid määrama. See lahendus töötab nii lühikeste kui ka pikaajaliste projektide puhul, kus projekt on jagatud paljudeks saadetisteks. Paigaldaja töö efektiivsemaks muutmisel on ettevõtte
täiendava kasumi valem – Click & Collect funktsionaalsus. Igapäevaste ostude tarbeks oleme arendanud välja „Click & Collect“ funktsionaalsuse. Funktsioon võimaldab teha tellimusi mitte ainult kesklao valikust, vaid iga müügiesinduse sortimendi põhjal. See võimaldab meie klientidel teha tellimus ja paar töötundi hiljem võtta juba kokku komplekteeritud saadetis peale talle lähimast müügiesindusest. Selle paari tunniga, mis kulub tellimuse komplekteerimiseks, saab aga elektrik seni teha oma igapäevast tööd ja teenida oma tööandjale raha. Ooteaeg esindustes kohapeal väheneb drastiliselt – puhas ajavõit!!!
Elektrilevi / Enefit Connect partnerite teenindamine läbi e-poe Alates käesolevast aastast teenindab W.EG. Eesti e-pood üle Eesti kõiki Enefit Connecti (endine Elektrilevi) raamlepingu alusel hooldustööde partnereid. Selle jaoks oleme teinud e-poele spetsiaalsed arendused, mis tagavad kogu vajaliku raamlepingu teenindamise funktsionaalsuse.

Paindlik nii ostmisel kui tarnimisel

Kui klient on harjunud oma igapäevaostudel ise esinduses järel käima – pole probleem. E-poes tellimuse vormistamisel saab valida just enesele sobiliku esinduse, kust oma saadetis kätte saada. Samuti on võimalik saada tellimus kätte pakiautomaadist või lasta see toimetada otse objektile. Ilmselt pole rohkem tarnimisviise, kui www.weg.ee e-poes, pakkuda üldse mitte võimalikki.

Julge pealehakkamine on pool võitu

Veebipoe www.weg.ee kasutama hakkamine on imelihtne. Esmalt tuleb avada oma konto – seda saab teha iga klient ise või paluda abi oma müügiisikult. Kohe, kui konto on avatud, on võimalik võtta virtuaalne ostukorv ning marssida kaupadest lookas e-riiulite vahele. Nagu varem juba mainitud – e-poes kehtivad klientidele kõik soodustused, mis on kokku lepitud tavalises klienditeeninduse – kliendihalduri kanalis. Lisaks soodustustele on klientidel nüüd ka koht, kuhu koguneb nende tellimuste ajalugu – nüüd on klientidel igal ajahetkel võimalik vaadata
oma varem tehtud oste ning näiteks juba soetatud kaupu uuesti tellida. 

Suuname töömehed tegema just seda, mis ettevõttele kõige kasulikum

Kui me arvestame, et täna teevad elektrikud ettevõttele
kasumlikku paigaldustööd vaid 6 tundi tööpäevas, kuna
kuni 2 tundi kulub kauba valimisele ja komplekteerimisele, siis on enamikul ettevõtetel võimalus suurendada tööjõu kasutamise efektiivsust lihtsate võtete abil lausa kolmandiku võrra. On vähe asju, mis suudaksid pakkuda e-poele võrdväärset efektiivsuse kasvu. Selleks pole vaja muud, kui teha veebis pisut eeltööd ning vormistada tellimus e-poes.

E-kaubandus on tulevik

E-kaubandus on tulnud, et jääda. Igal aastal ilmub tööturule tuhandeid noori, kelle jaoks arvuti, nutitelefon ning e-teenused on olnud loomulik osa nende kasvamisel ja arenemisel. Juba lähiaastatel on need noored vastutavatel ametikohtadel. Edukad ettevõtted käivad toimuvate muutustega kaasas ning kohandavad oma tegevuse vastavalt uutele võimalustele. Vähem aega ja energiat ebaolulisele – kasvav efektiivsus loob võimaluse paremateks majandustulemusteks ning tagab elektritööde ettevõtetele konkurentsivõime ka tulevikus. Julgustan tegema esimest sammu ning astuma sisse Eesti suurimasse elektrimaterjalide e-poodi. www.weg.ee ootab teid 24 tundi ööpäevas ja 7 päeva nädalas.

Häid ja soodsaid oste!